Riddaren i klassrummet
Jag hade blivit superkänslig för andra människors energier, det var som om jag tog in ALLT. När jag hade intensiva elever med mycket energi runt sig som vibrerade som hoppande studsbollar i klassrummet så blev jag heeeelt slut. Jag kunde ha en sådan lektion och sedan bara satt jag på en stol och stirrade i klassrummet när eleverna hade gått.
Jag pratade med en medial kollega om mina bekymmer och då frågade hon om jag brukar energiskydda mig?! Jag såg nog ut som ett frågetecken, för jag fattade inte vad hon menade?! Ha, ha, ha.
Hon berättade att det finns olika tekniker man kan använda sig av för att liksom gå in i sin bubbla och inte låta andras energier komma in utan att man får behålla sin egen energi. Jag tyckte att detta verkligen lät som något för mig! Hon berättade vidare att det finns många olika sätt att göra det på men man kan dels tänka sig att man har en ljusbubbla runt kroppen och man kan gå in i den bubblan på morgonen men man kan även landa i bubblan innan man släpper in sina elever.
En annan metod som hon gillade bäst var att man tog på sig en riddarrustning i ”glas” alltså en genomskinlig utrustning. Man visualiserar att man tar på sig utrustningen och man kan börja med byxorna, stövlarna sedan överdelen och sist hjälmen så man kan känna att man sluts in i sin egen energi och sin egen kraft och innanför den så kan man bara ta emot positiv kärlek och energi men andras lägre energier kommer inte in.
Hon sa att även det låter huuuur konstigt som helst så funkar det faktiskt!
Jag tyckte det lät jätteskoj! Jag hade liksom kommit förbi mina gränser av konstigheter när jag börjat med healing då bara det i sig är hur konstigt som helst, ha, ha, ha så jag bestämde mig för att ge det en chans.
Jag började med att med ta på mig min ”riddarrustning” på morgonen innan jag åkte till jobbet… detta var inget jag berättade för Anders och barnen, ha, ha, ha… tror inte jag någonsin berättat om det heller?! Här är premiären, ha, ha, ha.
Det som är såååå skumt är att det funkade. Jag slutade känna mig som en urvriden trasa när mina hyperaktiva elever lämnade klassrummet, det var som att deras energi inte kom åt mig på samma sätt. Jag skiter i om det är placebo eller vad det än är, för mig är inte det viktigt! Det viktiga för mig är att hitta verktyg som gör att jag mår så bra som jag kan. Om verktygen är flummiga, so what?!
Efter detta så började jag även lägga ett ”lugn” i klassrummet med mina Reikisymboler för att optimera en lugnare energi i klassrummet samt städa ut andra elevers energi. När jag haft vikarier så kan jag när jag kommer in i klassrummet dagen efter känna om det var kaos på mina lektioner dagen innan eller om det är ett lugn i salen. När jag själv haft en klass med mycket energi och de lämnar salen så känns det energimässigt som deras stimmiga energi finns kvar. Jag har lärt mig metoder att rena energi, men det kommer jag till senare i bloggen.
Idag behöver jag inte heller ta på mig en riddarrustning innan jag åker till jobbet, jag har lärt mig ändå att stänga ute energier utan att de ska dränera mig. Men detta var min första metod där jag började lära mig att styra mitt energifält.